INFORMAČNÍ OZNÁMENÍ EET!

"Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin."

 

 

Motorové oleje

oleje Shell

Naleznete zde špičkové motorové oleje Shell HELIX Ultra a HX7 Professional.

oleje Total

Naleznete zde špičkové motorové oleje Total Quartz Ineo, Quartz 9000 a Quartz 7000.

oleje Castrol

Naleznete zde špičkové motorové oleje Castrol EDGE, Magnatec a Professional.

oleje Mobil

Naleznete zde špičkové motorové oleje Mobil 1 a Mobil Super 3000.

oleje Elf

Naleznete zde špičkové motorové oleje Elf Evolution a Excellium .

oleje Ford

Naleznete zde špičkové motorové oleje Ford Formula.

Motocyklové oleje

Naleznete zde špičkové motocyklové oleje Castrol a Motul.

Motobaterie

Naleznete zde motobaterie Varta gelové a standard.

Náhradní díly

Naleznete zde náhradní díly na osobní a užitkové vozy značek Brembo, Textar, Roadhouse, SBS, Ate, Bosch a Nipparts. Sleva v e-shopu na tyto náhradní díly je 10 - 15% z prodejních cen.

 

Dobré důvody pro Váš nákup v našem obchodě....

Široký sortiment zboží

Nabízíme Vám motorové oleje renomovaných výrobců Castrol, Mobil, Shell, Total, Elf, Ford a motocyklové oleje Castrol, Motul, jejichž značka je garantem nejvyšší kvality. Veškeré námi nabízené motorové oleje jsou v originálním balení, splňují veškeré normy a specifikace. Dodáváme olejové filtry výrobců UFI, Bosch, Nipparts, Knecht. Sleva v e-shopu na filtry je 10 - 15% z prodejních cen.

Nízké ceny

Díky spolupráci se zahraničními regionálními distributory a obchodovanému objemu, můžeme nabídnout lepší ceny motorových olejů než konkurence.

Doprava zdarma po celé ČR

Objednávky zboží v hodnotě nad 5.000,- Kč vč. DPH odesíláme zdarma po celé ČR prostřednictvím České pošty. Poštovné se nevztahuje na sudový olej, cena dopravy je účtována individuálně.

Levné oleje Elf, Ford, Shell, Total, Mobil 1, Motul, Castrol, Agip, Mogul, Repsol, BP, Valvoline najdete v našem e-shopu.

ZBOŽÍ V AKCI

NOVINKY

arr3Náhradní díly pro osobní a užitkové vozyBrzdy patří v každém automobilu k jeho nejdůležitějším částem, zaslouží si proto odpovídající...

KONTAKTY

Ing. Milan Budař - MAOB
Husova 92
391 11 Planá nad Lužnicí
tel: 602465173, 602420942
napište nám

NEJPRODÁVANĚJŠÍ


Dobré důvody pro Váš nákup v našem e-shopu...

Technické zázemí a servis

Nabídka produktů, které v našem obchodě najdete, je denně ověřována praxí našimi obchodními partnery z řad autoservisů a obchodů. Přinášíme tedy pouze ty produkty, které skutečně fungují. Při doporučení vhodných motorových olejů a maziv pro Váš automobil či motocykl čerpáme z praktických poznatků a vlastních zkušeností.

Termín dodání

Objednané zboží v pracovní dny do 13:00 hod. odesíláme ještě tentýž den. Česká pošta by Vám měla zásilku doručit následující pracovní den. Objednané zboží po 13:00 hod. odesíláme následující pracovní den.

Výdejní místo

Objednané motorové oleje si můžete vyzvednout osobně v naší prodejně.

Motorové oleje Shell, Total, Castrol, Mobil, Elf, Ford, motocyklové oleje Castrol, Motul, filtry Nipparts, Bosch, UFI, Knecht, Hengst, Starline, Corteco, motobaterie Varta. Náhradní díly, brzdové kotouče, brzdové destičky Brembo, Textar, Ate, SBS, Bosch, Roadhouse, Nipparts. Nejlevnější motorové oleje na českém trhu koupíte u nás.


» SPECIFIKACE OLEJŮ
Motorové oleje podle typu vozidla

 

Jak správně vybrat motorový olej?

Motorový olej je technologicky velmi složitý výrobek, jehož vlastnosti jsou klasifikovány řadou technických parametrů. Pro výběr optimálního motorového oleje z hlediska konečného uživatele jsou důležité především tyto dvě základní specifikace:

- viskozitní

- výkonnostní

Naprosto nejdůležitější při výběru motorového oleje jsou pokyny výrobce automobilu. Tyto informace najdete v příručce o používání a údržbě vozidla. Motorové oleje podle typu vozidla - pouze výrobce automobilu může odpovědně určit, jaký typ oleje je třeba použít. Výrobci nejčastěji doporučují olej podle viskozity a výkonnostní úrovně, kterou musí splňovat (případně překračovat) olej, který použijeme. Tato úroveň je dána tzv. výkonnostní specifikací oleje, která určuje jeho kvalitativní třídu.

 

Podle viskozitní klasifikace SAE (např. 5W-30)

Pro charakteristiku viskozitních vlastností motorových olejů se používá specifikace podle SAE. Tato klasifikace je často nepřesně považována za měřítko kvality oleje. Tato specifikace však pouze vypovídá o viskozitních vlastnostech oleje, tedy tekutosti za určitých přesně stanovených teplot a podmínek, nikoliv o výkonnostních vlastnostech oleje. Dozvíme se tedy jak je olej tekutý při nízkých (zimních) i vysokých (letních) teplotách, ale nic konkrétního o výkonnostní klasifikaci oleje.

Zimní třídy: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W

Letní třídy: 20, 30, 40, 50, 60

Zimní označení vymezuje tzv. "startovatelnost" motoru při nízkých teplotách. Obecně platí, že čím nižší je číslo zimní třídy, tím nižší může být teplota okolí při zachování tekutosti oleje dostatečné pro snadné spuštění motoru, tzn. olej není příliš viskózní ("hustý"). Např. oleje s označením 5W umožňují bezproblémové startování motoru i při teplotách okolo -40° C.

Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní („řídký"), což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky je třída 40 plně dostačující, oleje vyšší třídy mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru.

V současné době se prakticky výhradně používají tzv. vícestupňové ("multigrade") motorové oleje, které umožňují celoroční bezpečné mazání motoru za rozmanitých klimatických podmínek. Označují se kombinací zimní a letní třídy:

0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-40, 10W-60, 15W-40

 

Podle výkonnostní klasifikace

Výkonnostní klasifikace charakterizuje vlastnosti motorového oleje při různých formách provozního zatížení. Hodnoceny jsou vlastnosti jako např. ochrana proti otěru, oxidaci a korozi stěn válců a ložisek, ochrana proti tvorbě úsad za vysokých teplot, oxidační stabilita, pěnění oleje, úspora paliva atd. Pro označení výkonnostní kategorie motorových olejů se používají mimo jiné následující normy:

klasifikace API (American Petroleum Institute, USA)

klasifikace ACEA (Association Constructeurs Européens Automobile, EU)

normy výrobců motorů a vozidel (VW, MB, BMW, MAN, VOLVO, FORD)

 

Klasifikace API

Podle této normy rozlišujeme motorové oleje podle použití na oleje pro zážehové (benzínové) motory, označené písmenem „S" (z angl. Service) a na oleje pro vznětové (naftové) motory, označené písmenem „C" (z angl. Commercial). Většina olejů je použitelná pro oba typy motorů a je potom značená kombinací obou písmen, např. SM/CF.


Přehled výkonnostních tříd pro zážehové motory

SF kategorie zavedena od r. 1980, oleje pro velmi vysoké zatížení motorů, vylepšené protioděrové vlastnosti, oxidační stabilita a ochrana proti tvorbě úsad

SG kategorie zavedena od r. 1989, oleje pro motory splňující nejpřísnější požadavky na minimalizaci opotřebení a sníženou tvorbu kalů

SH kategorie zavedena od r. 1993, vlastnosti jako SG, testováno podle náročnějšího zkušebního protokolu CMA

SJ kategorie zavedena od r. 1997, specifikace olejů pro zážehové motory, která zohledňuje nejpřísnější emisní limity a nároky na úsporu paliva

SL kategorie zavedena od r. 2001, pro všechny současné motory i starší motory

SM kategorie zavedena od r. 2004, pro všechny současné motory, oleje klasifikace SM obsahují aditiva pro kontrolu úsad, pro snížení oxidace oleje a snížení opotřebení a aditiva zlepšující vlastnosti oleje za nízkých teplot


Přehled výkonnostních tříd pro vznětové motory

CE kategorie zavedena od r. 1984, oleje pro motory s nepřímým vstřikováním bez kontroly emisí s vyšší odolností proti tvorbě úsad

CF kategorie zavedena od r. 1994, oleje pro dvoudobé motory vyžadující účinnou kontrolu otěru a tvorby úsad

CF-2 kategorie zavedena od r. 1994, oleje pro dvoudobé motory vyžadující účinnou kontrolu otěru a tvorby úsad

CF-4 kategorie zavedena od r. 1990, oleje pro čtyřdobé motory těžkých nákladních vozů pracujících s nejvyšším stupněm přeplňování v nejnáročnějších podmínkách, zejména pro těžké tahače v dálničním provozu

CG-4 kategorie zavedena od r. 1994, oleje pro čtyřdobé vysokootáčkové motory vozů pracujících v nejnáročnějších silničních i terénních podmínkách; v současné době nejvyšší specifikace olejů pro vznětové motory

CH-4 kategorie zavedena od r. 1998, pro vysokorychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem z roku 1998; CH-4 oleje mají speciální složení pro užití s palivem s hmotnostním obsahem síry do 0,5%, mohou být použity místo CD, CE, CF-4 a CG-4 olejů

CI-4 kategorie zavedena od r. 2002, pro vysokorychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem roku 2004 zavedených v roce 2002, CI-4 oleje mají speciální složení a trvanlivost pro užití v motorech s recirkulací výfukových zplodin (EGR), jsou určeny pro použití v motorech, které používají palivo s hmotnostním obsahem síry do 0,5%, mohou být použity místo CD, CE, CF-4, CG-4 a CH-4 olejů

 

Klasifikace ACEA dělí motorové oleje

ACEA – Asociace evropských konstruktérů vozidel – nahradila v roce 1991 CCMC – Sdružení konstruktérů automobilů, které vzniklo v roce 1972 jako reakce na to, že specifikace API plně nevyhovují pro evropské typy motorů, které se od amerických konstrukčně liší.

Klasifikace ACEA od roku 2004 dělí nově motorové oleje do tří skupin:

oleje pro zážehové a lehké vznětové motory, značené „A/B"

oleje pro motory vybavené částicovými filtry, značené „C"

oleje pro vysoce výkonné vznětové motory, značené „E"

Výkonnostní stupeň je vyjádřen pro daný typ motoru číslem (od "1" výše). V zásadě platí, že čím je toto číslo vyšší, tím je olej kvalitnější. V současné době se používají následující výkonnostní třídy ACEA.


Přehled výkonnostních tříd pro zážehové a lehké vznětové motory

A1/B1 kategorie zavedena od r. 1996, oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou úsad tvorbou kalů a opotřebením, s vysokou odolností proti oxidaci za vysokých teplot, umožňují dosahovat úspory paliva min. 2,5% ve srovnání s oleji 15W-40

A3/B3 kategorie zavedena od r. 1996, oleje s vyšší odolností proti oxidaci za vysokých teplot, lepší ochrana vaček proti opotřebení, kontrola viskozity a rozptylování sazí, vyšší výkonnost – prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce motoru

A3/B4 kategorie zavedena od r. 2000, vysoce výkonné motorové oleje pro použití v benzínových a naftových motorech osobních vozidel s přímým vstřikem

A5/B5 kategorie zavedena od r. 2001, vysoce výkonné motorové oleje pro použití v benzínových a naftových motorech osobních vozidel, koncipované pro prodloužené a nebo flexibilní olejové výměny, oleje s vynikající vysokoteplotní střihovou stabilitou, splňují požadavky na superlehký chod a úsporu paliva, jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory


Přehled výkonnostních tříd pro motory vybavené částicovými filtry

C1 Oleje určené pro použití s katalyzátory DPF (filtr pevných částic) a TWC (trojčinný katalyzátor) ve vysoce výkonných benzínových i naftových motorech osobních a lehkých nákladních automobilech, které vyžadují nízkoviskozní oleje s nízkým SAPS (sulfátový popel, síra, fosfor) a s viskozitou při vysoké teplotě a vysokém střihovém zatížení (HTHSV) vyšší než 2,9 mPa.s. Prodlužují životnost katalyzátorů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.

C2 Oleje určené pro použití s katalyzátory DPF a TWC ve vysoce výkonných benzínových a naftových motorech osobních a lehkých nákladních automobilů, které vyžadují nízkoviskózní oleje s viskozitou při vysoké teplotě a vysokém střihovém zatížení (HTHSV) vyšší než 2,9 mPa.s. Prodlužují životnost katalyzátorů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.

C3 Oleje určené pro použití s katalyzátory DPF a TWC v motorech, které vyžadují oleje s viskozitou vyšší než 3,5 mPa.s. Prodlužují životnost katalyzátorů DPF a TWC. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.

 

Přehled výkonnostních tříd pro vznětové motory nákladních automobilů

E2 - Oleje běžného použití pro nepřeplňované a přeplňované motory, mírně až více zatěžované a s normálními výměnnými intervaly.

E4 - Oleje poskytující vynikající ochranu čistoty válců – proti opotřebení a sazím. Jsou doporučeny pro vysokovýkonné motory, splňující emisní limity Euro 1, Euro 2, Euro 3 a Euro 4, pracující za těžkých podmínek, např. prodloužené výměnné intervaly, podle doporučení výrobce motoru. Jsou vhodné pro motory bez filtru pevných částic a pro některé motory vybavené recirkulací výfukových plynů, nebo systémem SCR (selektivní katalytická redukce NOx), podle doporučení výrobce motoru.

E6 - Oleje poskytující vynikající ochranu čistoty válců – proti opotřebení a sazím. Jsou doporučeny pro vysokovýkonné motory, splňující emisní limity Euro 1, Euro 2, Euro 3 a Euro 4, pracující za těžkých podmínek, např. prodloužené výměnné intervaly, podle doporučení výrobce motoru. Jsou vhodné pro motory vybavené recirkulací výfukových plynů bez nebo s filtry pevných částic a pro motory se systémem SCR. E6 – kvalita zvlášť doporučena pro motory s filtry pevných částic a je kvalifikována v kombinaci s palivem s nízkým obsahem síry (max. 50 ppm). Dodržujte však vždy doporučení výrobce motoru.

E7 - Oleje poskytující účinnou ochranu čistoty a proti oleštění válců. Poskytují dále zlepšenou ochranu proti opotřebení, úsadám a sazím. Jsou doporučeny pro vysokovýkonné motory, splňující emisní limity Euro 1, Euro 2, Euro 3 a Euro 4, pracující za těžkých podmínek, např. prodloužené výměnné intervaly, podle doporučení výrobce motoru. Jsou vhodné pro motory bez filtrů pevných částic a pro většinu motorů vybavených recirkulací výfukových plynů, nebo systémem SCR, podle doporučení výrobce motorů.

 

Vysvětlivky:

DPF (Diesel Particulate Filter) - filtr pevných částic
TWC (Three Way Catalyst) - trojčinný katalyzátor
EGR (Exhaust Gas Recirculation - recirkulace výfukových plynů
SCR (Selective Caralysts Reduction) - selektivní katalytická redukce NOx: úprava složení výfukových plynů močovinou (činidlo AdBlue = 32,5% vodný roztok močoviny)

 

Normy výrobců automobilů a motorů pro motorové oleje

Výrobci automobilů a motorů požaduje od motorových olejů splnění dodatečných požadavků, které nejsou zahrnuty v metodice testů API nebo ACEA (zahrnuta je např. kompatibilita s těsnícími materiály apod.) V kategorii osobních automobilů jsou nejčastěji uváděny normy VW/AUDI, BMW a PORSCHE, v kategorii užitkových automobilů pak normy MERCEDES BENZ (MB), MAN a VOLVO.


Přehled norem VW motorových olejů

VW 500.00 / 97 odpovídá ACEA A3-96, oleje pro benzínové a nepřeplňované, palivo šetřící naftové motory

VW 501.01 / 97 odpovídá ACEA A2-96, oleje pro benzínové a nepřeplňované naftové motory

VW 501.01 / 04 odpovídá ACEA A3/B3-04, oleje pro benzínové a nepřeplňované naftové motory, včetně motorů čerpadlo-tryska

VW 502.00 / 97 lehkoběžné oleje pro benzínové motory, výměnný interval 15.000 km

VW 502.00 / 05 odpovídá ACEA A3/B4-04, oleje pro benzínové a nepřeplňované naftové motory, včetně motorů čerpadlo-tryska

VW 503.00 / 99 lehkoběžné i běžné motorové oleje pro benzínové motory s velmi dlouhou dobou výměny 30.000 km

VW 503.01 / 00 benzínové motory Audi S3 a TT výměna 30.000 km

VW 505.00 / 92 odpovídá ACEA B2-96, oleje pro všechny typy naftových motorů, včetně přeplňovaných, výměna 15.000 km

VW 505.01 / 99 celoroční oleje pro přeplňované i nepřeplňované naftové motory osobních automobilů, včetně motorů čerpadlo-tryska, výměna 15.000 km

VW 506.00 / 99 lehkoběžné i běžné motorové oleje pro naftové motory, s velmi dlouhou dobou výměny 30.000 km, přímý vstřik – klasické čerpadlo

VW 506.01 / 00 naftové motory osobních vozů, přímý vstřik, včetně motorů čerpadlo-tryska, výměna 30.000 km

VW 504.00 / 04 jsou lehkoběžné oleje pro benzínové motory, omezení sulfátového popelu prodloužené výměnné intervaly a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 501 01, VW 502 00, VW 503 00, VW 503 01

VW 507.00 / 04 jsou lehkoběžné oleje pro naftové motory, omezení sulfátového popelu, prodloužené výměnné intervaly a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 506 00, VW 506 01, pro pevný interval výměny i VW 500 00, VW 505 00, VW 505 01

Vozidla, která nemají LongLife výbavu, nesmějí být z technických důvodů LongLife motorovými oleji plněna! Jsou-li však přesto takovým olejem naplněna, nesmějí využívat interval prodloužené výměny oleje.

Podmínkou pro používání programu LongLife Service je používání speciálních motorových olejů podle norem VW.
U koncernu VW group záleží dle které specifikace byl vyroben motor. Pokud podle QG1 nebo QG2 (kruhové honování) potom lze použít olej 505 i 506 pokud dle QG0 (křížové honování) potom lze použít pouze olej 505.
Pozor na skokovou změnu kvality oleje - může poškodit motor.

U motorových olejů VW 504 / 507 je spousta vyjímek, ve kterých motorech nesmí být použity. Proto je nutné VŽDY dodržovat předpisy a doporučení pro konkrétní motor!!

MzE4YmM